Projekt: „Wspólne działanie”
Projekt nr RPLD.11.03.01-10-0012/17 pn. ”Wspólne działanie” współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020
Celem projektu jest zwiększenie- we współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym- jakości kształcenia zawodowego w Zespole Szkół Mechanizacji Rolnictwa oraz w Centrum Kształcenia Praktycznego w Piątku, ukierunkowane na poprawę zdolności do zatrudnienia 82 uczniów w/w placówek (15K/67M), poprzez podniesienie kompetencji zawodowych 10 nauczycieli (3K/7M) kształcenia zawodowego/instruktorów praktycznej nauki zawodu, doposażenie pracowni i warsztatów szkolnych, organizację staży, doradztwa zawodowego oraz dodatkowych zajęć specjalistycznych w zakresie: gastronomii, mechanizacji rolnictwa i agrotroniki, stosowania środków ochrony roślin, uprawnień operatorów wózków jezdniowych, spawania MAG, w terminie od 01.02.2018 r. do 31.01.2020 r.
Grupę docelową projektu stanowią: Zespół Szkół Mechanizacji Rolnictwa (w ramach którego funkcjonują Szkoła Branżowa I Stopnia oraz Technikum) oraz Centrum Kształcenia Praktycznego w Piątku, placówki prowadzące kształcenie zawodowe oraz ich uczniowie i nauczyciele kształcenia zawodowego.
Zadanie nr 1: Dodatkowe specjalistyczne zajęcia z zakresu stosowania środków ochrony roślin przy użyciu opryskiwaczy.
Zadanie nr 2: Kurs Kierowca- operator wózków jezdniowych podnośnikowych spalinowych wraz z bezpieczną wymianą butli gazowej.
Zadanie nr 3: Dodatkowe zajęcia specjalistyczne z zakresu usług gastronomicznych.
Zadanie nr 4: Dodatkowe specjalistyczne zajęcia z zakresu mechanizacji rolnictwa i agrotroniki.
Zadanie nr 5: Dodatkowe specjalistyczne zajęcia z zakresu spawania łukowego metodą topliwą w osłonie gazów aktywnych (MAG).
Zadanie nr 6: Zajęcia z doradztwa edukacyjno- zawodowego dla uczniów ZS/MR i CKP w Piątku, uczestników zadań 1-5.
ł
Projekt nr RPProjekt nr RPLD.11.03.01-10-0012/17 pn. ”Wspólne dziaanie” współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020
REGULAMIN PROJEKTU Z ZASADAMI REKRUTACJI
„Wspólne działanie”
Nr Projektu RPLD.11.03.01-10-0012/17
w ramach Osi priorytetowej XI Edukacja Kwalifikacje Umiejętności
Działania dla Osi XI.3 Kształcenie zawodowe
Działania XI.3.1 Kształcenie zawodowe
w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego
Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020
Projekt realizowany jest w okresie 01.02.2018r.-31.01-2020r.
I. Informacje ogólne
- Niniejszy Regulamin określa warunki uczestnictwa w Projekcie:„Wspólne działanie”realizowanego w ramach Osi priorytetowej – XI Edukacja Kwalifikacje Umiejętności, Działania XI.3.1 Kształcenie zawodowe, Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
- Projekt realizowany jest przez Powiat Łęczycki/Centrum Kształcenia Praktycznego w Piątku
- Regulamin określa warunki uczestnictwa w Projekcie oraz zasady organizacji poszczególnych działań w ramach Projektu.
- Ogólny nadzór nad realizacją Projektu sprawuje Koordynator Projektu.
- Wszystkie decyzje podejmowane w oparciu o regulamin są zgodne z:
a) zapisami Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020, Oś priorytetowa – XI Edukacja Kwalifikacje Umiejętności, Działanie XI.3.1 Kształcenie zawodowe.
b) umową o dofinansowanie Projektu.
II. Cel projektu
Celem projektu jest zwiększenie- we współpracy z otoczeniem społeczno- gospodarczym- jakości kształcenia zawodowego w Zespole Szkół Mechanizacji Rolnictwa oraz Centrum Kształcenia Praktycznego w Piątku, ukierunkowane na poprawę zdolności zatrudnienia 82 uczniów w/w placówek (15K/67M), poprzez podniesienie kompetencji zawodowych 10 n-li (3K/7M) kształcenia zawodowego/instruktorów praktycznej nauki zawodu, doposażenie pracowni i warsztatów szkolnych. Organizację staży, doradztwa zawodowego oraz dodatkowych zajęć specjalistycznych w terminie od 01.02.2018r.-31.01.2020r.
Grupę docelową projektu stanowią Zespół Szkół Mechanizacji Rolnictwa (ZSMR) w Piątku w ramach którego funkcjonują Szkoła Branżowa i Technikum oraz Centrum Kształcenia Praktycznego w Piątku. Aktualna liczba uczniów w ZSMR wynosi: 225 (35K/190M).
III. Zakres wsparcia
Projekt pn. „Wspólne działanie” obejmuje wsparciem uczniów ZSMR poprzez udział uczniów w:
- Dodatkowe specjalistyczne zajęcia z zakresu stosowania środków ochrony roślin przy użyciu opryskiwaczy umożliwiające uczniom kształcącym się w zawodach Technik Agrobiznesu i Technik Mechanizacji Rolnictwa oraz Technik Mechanizacji Rolnictwa i Agrotroniki podnoszenie umiejętności, kompetencji oraz uzyskiwanie kwalifikacji zawodowych – 16h/gr.*2ed.=32h
- Kurs kierowca- operator wózków jezdniowych podnośnikowych spalinowych wraz z bezpieczną wymianą butli gazowej dla uczniów kształcących się w Zawodzie Technik Mechanizacji Rolnictwa oraz Technik Mechanizacji Rolnictwa i Agrotroniki umożliwiające uczniom podnoszenie umiejętności, kompetencji oraz uzyskiwanie kwalifikacji zawodowych- 233h/gr.*2ed.=466h
- Dodatkowe zajęcia specjalistyczne z zakresu usług gastronomicznych dla uczniów kształcących się w zawodzie Technik Żywienia i Usług Gastronomicznych umożliwiające podnoszenie umiejętności i kompetencji zawodowych- 60h/gr.*2ed=120h
- Dodatkowe specjalistyczne zajęcia z zakresu mechanizacji rolnictwa i agrotroniki dla uczniów kształcących się w zawodzie Technik Mechanizacji Rolnictwa oraz Technik Mechanizacji Rolnictwa i Agrotroniki podnoszenie umiejętności i kompetencji zawodowych
a) zajęcia specjalistyczne z zakresu agrotroniki- 60h/gr.*2ed.=120h
b) zajęcia specjalistyczne z zakresu mechanizacji rolnictwa- 60h/gr.*2ed.=120h
- Dodatkowe zajęcia specjalistyczne z zakresu spawania metodą łupkowego metodą topliwą w osłonie gazów aktywnych (MAG) dla uczniów kształcących się w zawodzie Technik Mechanizacji Rolnictwa, Technik Mechanizacji Rolnictwa i Agrotroniki umożliwiające podnoszenie umiejętności, kompetencji oraz uzyskiwanie kwalifikacji zawodowych- 180h/gr.*2ed.=360h
- Doradztwo edukacyjno- zawodowe dla uczniów 284h:
a) grupowe 10h/gr.*12gr.=120h
b) indywidulane 2h/os.*82 os.=164h
- Staże zawodowe realziowane we współpracy z pracodawcami (150h/ucznia)
oraz udział nauczycieli w:
- Szkoleniu dla n-li z zakresu obsługi zakupionego sprzętu
- Studiach podyplomowych z zakresu Agrotroniki
IV. Kryteria uczestnictwa
Kryteria formalne:
*w przypadku uczniów:
- status ucznia Zespołu Szkół Mechanizacji Rolnictwa w Piątku
- zgoda rodzica/opiekuna na udział w projekcie (w przypadku niepełnoletnich uczniów);
*w przypadku nauczycieli:
- status nauczyciela kształcenia zawodowego/instruktora praktycznej nauki zawodu w Zespole Szkół Mechanizacji Rolnictwa w Piątku i/lub Centrum Kształcenia Praktycznego (CKP)
Kryteria merytoryczne:
*w przypadku uczniów -kryteria zróżnicowane do poszczególnych zajęć:
-zgodność zajęć/szkoleń w projekcie z kierunkami kształcenia;
- pozytywne oceny z przedmiotów zawodowych: + 1 pkt. za każdy poziom powyżej oceny dostatecznej
- frekwencja na zajęciach min 60%: 1pkt. +1 pkt. za każde 5% powyżej
*w przypadku nauczycieli:
- zgodność tematyki studiów/szkolenia z kierunkiem nauczania: 1 pkt.
Kryteria dodatkowe/ premiujące:
- uczestnik projektu z ob. wiejskich– 2pkt.
- dziewczęta (do zajęć z informatyki) – 2 pkt.
O miejscu na liście uczestników decydować będzie liczba uzyskanych punktów po spełnieniu przez potencjalnych uczestników kryteriów formalnych, merytorycznych i premiujących.
W przypadku tej samej liczby punktów decydować będzie kolejność zgłoszeń.
V. Procedura rekrutacji
- Rekrutacja prowadzona jest przez Koordynatora w CKP;
- Zgłoszenia do uczestnictwa w Projekcie dokonuje się za pomocą formularza zgłoszenia uczestnika do projektu zamieszczonego i dostępnego na stronie www.zsmrpiatek.szkolnastrona.pl oraz w biurze projektu w CKP, pok. nr 2.
- Wymagane dokumenty należy czytelnie wypełnić i podpisać, w przypadku osób niepełnoletnich dokumenty podpisują rodzice lub opiekunowie prawni, a następnie złożyć biurze projektu w CKP, pok. nr 2.
- Rekrutacja do projektu zostanie przeprowadzona dwukrotnie w niżej wymienionych terminach:
¾ Luty 2018 r.
¾ Luty 2019 r.;
5. Weryfikacja złożonych dokumentów pod względem formalnym będzie dokonana przez Koordynatora Projektu;
6. O ostatecznym zakwalifikowaniu uczestników będzie decydowało spełnienie wymagań przedstawionych w
niniejszym regulaminie, liczba uzyskanych punktów oraz kolejność zgłoszeń;
7. Proces rekrutacji przebiegać będzie z zachowaniem zasady równości szans, w tym równości płci;
8. Produkty i działania służące rekrutacji uwzględniać będą zasadę dostępności i niedyskryminacji:
- - zgodność ze standardem WCAG 2.0,
- - możliwość korzystania z tłumaczeń na jęz.migowy i z asystentów osoby z niepełnosprawnościami.
- - informacja o dostępności architektonicznej- brak dostępności,
- - w sytuacji pojawienia się w projekcie specjalnych potrzeb osób lub osoby z niepełnosprawnościami, w celu
- zapewnienia możliwości pełnego uczestnictwa tych osób w projekcie zostanie zastosowany mechanizm
- racjonalnych usprawnień
- 9. Informacje o zakwalifikowaniu się do uczestnictwa w projekcie zostaną umieszczone na tablicy informacyjnej znajdującej się przy biurze projektu.
VI. Prawa Uczestnika projektu
Każdy Uczestnik projektu ma prawo do:
a) bezpłatnego udziału w zajęciach dodatkowych w ramach projektu,
b) nieodpłatnego otrzymania pomocy dydaktycznych do prowadzonych zajęć, zgodnie z założeniami projektu,
VII. Obowiązki Uczestnika projektu
1. Uczestnik Projektu zobowiązany jest do :
a) zapoznania się z niniejszym regulaminem,
b) podpisania deklaracji uczestnictwa w projekcie ( w imieniu niepełnoletniego uczestnika podpisuje rodzic/ prawny opiekun),
c) uczestniczenia w zajęciach , na które został zakwalifikowany
d) usprawiedliwiania wszystkich nieobecności ( w projekcie dopuszcza się maksymalnie do 20 % usprawiedliwionych nieobecności)
VIII. Postanowienia końcowe
- Regulamin obowiązuje przez cały okres realizacji Projektu.
- Uczestnicy projektu zobowiązani są do zapoznania się z treścią Regulaminu
oraz stosowania się do niego. - Udział w projekcie jest całkowicie bezpłatny.
- Organizator zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego Regu
- Regulaminu.
- Regulamin projektu dostępny jest na stronie internetowej projektu www.zsmrpiatek.szkolnastrona.pl oraz w biurze projektu w CKP pok. Nr 2 przy ulicy Kutnowskiej 19 w Piątku.
Pliki do pobrania
-
Zadanie 1 - Harmonogram zajec.doc (52.50 KB)
-
Zadanie 2: Kurs Kierowca-operator wózków jezdniowych podnośnikowych spalinowych wraz z bezpieczną wymianą butli gazowej dla uczniów kształcących się w zawodzie Technik Mechanizacji Rolnictwa i Technik Mechanizacji Rolnictwa i agrotroniki. Prowadzący: Rysz (67.50 KB)
-
Zadanie 3 Dodatkowe zajęcia specjalistyczne z zakresu usług gastronomicznych dla uczniów kształcących się w zawodzie Technik Żywienia i Usług Gastronomicznych umożliwiające podnoszenie umiejętności i kompetencji zawodowych. (16.10 KB)
-
Zadanie 4: Dodatkowe specjalistyczne zajęcia z zakresu mechanizacji rolnictwa kształcących w zawodzie Technik Mechanizacji Rolnictwa. Prowadzący: Daniel Gorący (55.00 KB)
-
Zadanie 5. Spawanie łukowe elektrodą topliwą w osłonie gazów aktywnych MAG – 135 Prowadzący: Karol Jagiełło (102.50 KB)
-
Zadanie 6:Doradztwo zawodowe w projekcie „Wspólne działanie” Prowadzący: Jarosław Czubatka zajęcia teoretyczne (20.13 KB)
-
Zadanie 6:Doradztwo zawodowe w projekcie „Wspólne działanie”. Zajęcia indywidualne. Prowadzący: Jarosław Czubatka (149.00 KB)