Zespół Szkół Mechanizacji Rolnictwa im. Bohaterów Walk nad Bzurą w Piątku

99-120 Piątek

(24) 389-41-00

6 i 7 dzień praktyk

Projekt „Twoje praktyki zagraniczne, twoją ścieżką rozwoju!”
nr 2022-1-PL01-KA122-VET-000072237
Dzień 6 i 7
Weekend Kulturowy to dla nas piękny czas!
Rozpoczęliśmy go bardzo intensywnie. Nim słońce wstało udaliśmy się do portu Amaliapolis aby wypłynąć w rejs na wyspę Skiathos. Mogliśmy się wczuć w klimat filmu „Mamma Mia” i poruszać biodrami w rytmie zespołu Abba. Na pokładzie nie brakowało wyśmienitej zabawy z kapitanem Kostasem i jego załogą. Był też czas na refleksję, wpatrując się w bezkresne wody mieliśmy przyjemność wsłuchać się w ciekawostki geograficzne i historyczne opowiadane przez naszych przewodników. Trzeba przyznać, że jesteśmy szczęściarzami gdyż podpłynęły do nas delfiny. Po zwiedzaniu wyspy popłynęliśmy na plażę Kukunaries, która oczarowała nas pięknym złocistym piaskiem i krystalicznie czystą wodą.
W niedzielę wybraliśmy się na wycieczkę zwiedzić drugie co do wielkości miasto w Grecji - Thessaloniki! Pani przewodnik zapoznała nas z historią miasta, odbyliśmy ciekawy spacer po mieście podziwiając architekturę oraz zabytki, m.in. Białą Wieżę (symbol miasta) choć w ostatnich latach zdecydowanie słynna rzeźba „The Umbrellas ” autorstwa George’a Zongolopoulosa przedstawiająca parasolki na długich stalowych słupach stała się większą atrakcją – szczególnie wśród młodzieży, która od razu dzieli się zdjęciami w social mediach. Udało nam się zobaczyć także: pomnik Aleksandra Wielkiego, Łuk Triumfalny Galeriusza jak i słynną Rotundę.
Projekt „Twoje praktyki zagraniczne, twoją ścieżką rozwoju!”, nr 2022-1-PL01-KA122-VET-000072237, realizowany na zasadach Programu Erasmus+, sektor Kształcenie i szkolenia zawodowe, w ramach projektu „Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i absolwentów oraz kadry kształcenia zawodowego”, finansowany ze środków programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego.